2 octombrie 2008

Lecturi de vacanta (6) - La sfirsit de vacanta, carte despre sfirsit

Ultima lectura de vacanta, dar nu si ultima lectura, sa speram, are chiar un titlu potrivit. Sfarsitul unei iubiri de Graham Greene potrivita numai si numai pentru cuvintul "sfarsit", al meu sfarsit fiind cel al vacantei. Despre alte potriveli nu e vorba. Din pacate, mi s-a intamplat iar sa nu ma inteleg cu o carte, sa nu ne intersectam pe nicaieri. De obicei mi se intampla asa cu cartile de dragoste si Sfarsitul unei iubiri e una dintre ele.

Sint putine scrieri despre si de dragoste cu care simt ca ma identific si de aceea, de cele mai multe ori, ca sa nu am senzatia (incorecta, de regula) ca citesc ceva prost, insipid, neterminat prefer sa nu mai lecturez deloc. Cartea lui Graham Greene a stat mult in biblioteca pina sa pun mina pe ea, iar cind am facut-o a fost mai mult din cheful de a citi ceva mai scurt. Acest ceva scurt s-a dovedit a fi mai lung decit toate cartile groase citite in ultima vreme, atit de lung ca m-a prins si sfirsitul vacantei cu ultima pagina necitita.

Imi pare rau ca nu m-a impresionat asa cum ar fi trebuit si stiu ca este din cauza mea si a incapatinarii mele de a vedea dragostea si altfel, si in stilul lui Maurice, personajul principal: cu pesimism, morbid si uneori cinic, ca suferinta, ca neimplinire. Imi pare rau si ca nu m-a convins ca ar putea fi posibila o prietenie atit de strinsa intre sot si amantul sotiei, mai ales dupa ce sotia moare in urma unei raceli pe care nu a tratat-o pentru ca gindurile confuze despre iubire si credinta erau mai important de vindecat.

O sa o recitesc mai incolo cind o sa fiu mai ingaduitoare, cind, poate, o sa o inteleg altfel. Dar nu o sa o recitesc mai devreme de a-i fi schimbat titlul. The end of the affair, titlul original, nu e totuna cu Sfirsitul unei iubiri pentru mine, unless I'm proved wrong.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Stai asa o secunda... Sa-mi arunc nitel parul pe spate... sa-mi compun moaca melancolica... Asa..., inca un pic, mai e un licar de vioiciune in ochi... GATA! I'm READY!

Deci, Simona... ohhh... Oare iubirile se sfarsesc vreodata...?! uhhh... oh...


...asta apropos de cinism. :p

Anonim spunea...

Offtopic: hai cu blogu-n lume http://www.mariussescu.ro/2008/10/10/blogmeet-in-iasi-miercuri-15-octombrie/ :D