9 august 2008

Tirami... not

Daca ai imprastiat pe deasupra cacao, nu inseamna ca ai facut un Tiramisu. Tiramisu nu-i chiar asa de nespectaculos ca o amandina sa merite sa-i fie reteta batjocorita, nu alta. Si asta se intimpla in mai toate cofetariile care il prepara si in restaurantele care-l au in meniu. Intr-un singur loc, Restaurantul Latino din Suceava, am mincat Tiramisu asa cum trebuie, in celelalte locuri am mincat plastic, cauciuc, pandispan, chec insiropat cu rom, rulada (wtf?) sau tort.

Tiramisu e o prajitura prea rafinata ca sa fie inlocuita cu un chec sau o rulada cu atit mai mult cu cit nici nu s-au facut vreodata rulade sau checuri din piscoturi din care se face Tiramisu. Iar la Hala Centrala, la cofetaria de la parter care ma impresionase cu prajiturile facute cu frisca naturala, am mincat exact un bullshit cu un mousse de ciocolata intarit si elastic in loc de crema fina si usoara cu mascarpone, cu blat de biscuiti (again, wtf?) insiropati cu rom in loc de brandy care, de altfel, se pune in crema.

Tiramisu e foarte la moda la noi acum si desi in urma citiva ani se prepara dupa vechea si clasica reteta (de altfel, nici nu exista prea multe variatii pe tema), azi toata gospodina cititoare de Practic face Tiramisu din ce are, numai sa-l faca. Nu stiu daca va vine sa credeti, dar am auzit de retete cu brinza topita in loc de crema. Cred ca ar face italienii pe ei de ris la cit de mult tin la retata asta.

Stiu asta pentru ca si matusa'mea din Germania, la care am mincat prima data acum vreo 6, ani si maica'mea care a invatat ulterior de la ea fac prajitura asta cu foarte mare grija si s-au chinuit putin pina au deprins toate miscarile (desi acum sint experte in Tiramisu :D) si nu se pun pe copt una-doua daca nu au ingredientele care trebuie. Pentru ca asa le-au zis oamenii de la care au invatat si pentru ca e o reteta cu istorie.

Come on people, e desertul meu preferat, ii stiu povestea pe de rost, don't try too fool me.

5 comentarii:

Ether spunea...

Deci nu mai minca la cofetaria aia din hala. Daca vrei sa afli si de ce, du-te la etajul 1, la Family Pizza (sau cum se cheama aia), aseaza-te la o masa fix linga balusatrada... si admira praful in strat de cel putin 5 cm de pe frigiderele si dulapurile mobilier de cofatarie :D.

Oana spunea...

Matusa din Germania a facut acum cateva zile Tiramisu si a iesit asa cum l-ai mancat tu acum 6 ani! :D
Singura diferenta e ca de data asta it was all mine! :)) Muha ha ha!

Anonim spunea...

Am inteles de la cateva surse anonime (dar care sunt, cu siguranta, cel putin 3) ca am o colega de birou care face un Tiramisu original. Doar ca il face destul de rar, pentru ca ingredientele costa mult si nu avem un salariu atat de mare. :D

Sim Filip spunea...

@silvia: man, cum facem? restul prajiturilor de acolo is foarte bune :|
@oana: a, da? binee, bineeeeeee!
@anca: nu mai sint asa scumpe ingredientele, mascarpone era cel mai scump dintre toate, dar acum se gaseste la preturi rezonabile :D dar ca sa iti iasa un tiramisu mai sanatos atunci da, te cam costa ;))

Anonim spunea...

Buna..si noi cum aflam reteta minune? Am mancat un tort tiramisu..cu doua feluri de crema, absolut nebunie ce bun e ..da..as prefera sa il fac, e 6$ bucata, si nu gasesc reteta nicari, ma poti ajuta cumva? E-mailul meu este cbiuta@yahoo.com. Numai bine la toti!!!